Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Studieboek voor mbo- en hbo-docenten en studenten aan masteropleidingen.
Higher education --- praktijkleren --- stages --- studeren --- studiebegeleiding --- werkplekleren --- stagebegeleiding --- professionaliteit --- hoger beroepsonderwijs
Choose an application
Praktijkervaring opdoen is nog altijd onontbeerlijk om het onderwijzen onder de knie te krijgen. Het nieuwe werkplekleren neemt dit serieus en prikkelt studenten, begeleidende leerkrachten en docenten om echt alles uit de stage te halen wat erin zit. Niet zo gek dus dat deze manier van leren steeds meer aandacht krijgt. (Bron: www.thiememeulenhoff.eu)
Lerarenopleiding --- Stages. --- didactische werkvormen --- Didactics --- Werkplekleren --- Leraren basisonderwijs --- 472.7 --- werkplekleren --- lerarenopleiding --- leraren basisonderwijs --- 101251.jpg --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraren --- Stages --- Leraar --- Stage --- Directie --- Taalonderwijs
Choose an application
'Opleiden in de school' kan betrekking hebben op alle soorten (toekomstige) medewerkers in alle soorten onderwijs. Dit boek richt zich daarbinnen specifiek op de opleiding van toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs. 'Opleiden' staat hierbij tussen haakjes omdat in de loop van het boek zal blijken dat toekomstige leerkrachten vaak meer doen in de school dan dat zij alleen een opleiding volgen. Toekomstige leerkrachten in de school kunnen van meerwaarde zijn, ook voor de school zelf.Het boek is bedoeld om (bovenschools) schoolleiders informatie en duidelijkheid te geven over (de mogelijkheden rond) 'Opleiden in de school'. Het boek biedt een helder overzicht waarbij achtergronden en praktische toepasbaarheid hand in hand gaan. Een grote hoeveelheid literatuur, documenten en website-informatie is samengebracht en gecombineerd met input uit het onderwijsveld. Bij de totstandkoming van dit boek is uitdrukkelijk contact gezocht met verschillende scholen en PABO's.
leraren --- opleiding --- PABO --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Werkplekleren --- Didactics of higher education --- didactiek --- lerarenopleiding --- Basisonderwijs --- 473.7
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- basisonderwijs --- onderwijsonderzoek --- Research on teaching --- lerarenopleiding --- Leren --- Onderwijskunde --- Leraren basisonderwijs --- Hoger onderwijs --- Stages --- krachtige leeromgeving --- 450.7 --- Leeromgeving --- Werkplekleren --- Leraar basisonderwijs --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Van leertheorie naar onderwijspraktijk vertaalt leerpsychologische inzichten en onderzoeksresultaten naar bruikbare leerprincipes voor het basis- en voortgezet onderwijs. Een must voor iedere (toekomstige) leerkracht! In 'Van leertheorie naar onderwijspraktijk' worden vragen beantwoord als: ‘Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aan- of afleren?’ en ‘Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?’ Naast de belangrijkste leertheorieën, schenkt het boek aandacht aan de rol van het geheugen tijdens het leerproces en aan probleemoplossend handelen. Met de aandacht voor concepten als competentieleren en werkplekleren sluit het boek goed aan op scholen en regionale opleidingscentra die deze concepten vaak als uitgangspunt nemen voor de vormgeving van hun onderwijs.Deze zevende editie van Van leertheorie naar onderwijspraktijk is geactualiseerd op basis van nieuwe inzichten op het vlak van leertheorie en recente ontwikkelingen binnen de onderwijspraktijk. Deze nieuwe inzichten, ontwikkelingen en nieuwe verwijzingen zorgen ervoor dat het boek past bij de hedendaagse visie op onderwijs. Zo is er in deze nieuwe editie ruime aandacht voor digitale leermiddelen en het gebruik van internet als inspiratiebron.
Cognitive psychology --- Educational psychology --- Teaching --- leertheorieën --- onderwijspraktijk --- lesgeven --- Leertheorieën --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerproces --- Competentieleren --- Probleemoplossend leren --- Onderzoekend leren --- Samenwerkend leren --- Werkplekleren --- Didactiek
Choose an application
De Canon van leren & ontwikkelen is hét basiswerk voor praktijkmensen zoals trainers, opleiders en adviseurs die zich bezighouden met leren en ontwikkelen in en om organisaties. Voor iedereen die iets van de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept.Deze volledig herziene editie bevat 50 gezichtsbepalende theorieën rond leren en ontwikkelen. Van Aangeleerd optimisme tot Werkleren. Het e-book bevat nog eens 25 extra concepten ? van Afgunst tot Zone van de naaste ontwikkeling. Op de bij de Canon behorende website worden alle 75 concepten (uit boek en e-book) toegelicht.50 concepten en hun grondleggersAan het boek werkten ruim vijftig auteurs mee, stuk voor stuk mensen uit wetenschap en praktijk. Het resultaat: vijftig toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers. De auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder poespas over, maar delen ook hun persoonlijke fascinatie, ervaring en kritische reflecties. De bijdragen zijn gebundeld door een redactie, bestaande uit Manon Ruijters, Rika Schut en Robert-Jan Simons.Met de Canon van leren & ontwikkelen hopen de auteurs hun liefde voor het vak over te dragen en jouw nieuwsgierigheid te wekken. Om leren en ontwikkelen in en om organisaties te stimuleren.https://www.bua.nl/product/100-9650_Canon-van-leren-ontwikkelen#omschrijving
History of education and educational sciences --- Personnel management --- pedagogiek --- werkplekleren --- leren --- loopbaanontwikkeling --- levenslang leren --- historische pedagogiek --- Leerpsychologie --- Didactiek --- Onderwijskunde --- Leren --- Lerende organisatie --- Ontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Leertheorie --- Didactic strategies --- leerpsychologie
Choose an application
Over werkplekleren in het algemeen en over de factoren die werkplekleren beïnvloeden is veel bekend, maar de kennis hierover wordt vaak gefragmenteerd verspreid. In dit werk worden niet alleen recente inzichten bijeengebracht, maar het boek biedt ook handreikingen voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van projecten werkplekleren. Centraal staan de opgedane inzichten in de activiteiten die worden uitgevoerd op het terrein van werkplekleren. Eerst wordt ingegaan op de achtergrond van werkplekleren: opvattingen, visies en configuraties. Vervolgens komen het ontwerp en de ontwikkeling van werkplekleren aan de orde. Daarna is er aandacht voor vormen van publieke private samenwerking bij het opzetten en uitvoeren van werkplekleren, en voor de ervaringen bij het opzetten en uitvoeren van samenwerkings projecten tussen kennisinstellingen en arbeidsorganisaties. Tot slot biedt het boek inzicht in de veranderende rollen en taken van docenten, mentoren en werkbegeleiders die bij werkplekleren betrokken zijn.In dit boek worden de hiervoor genoemde onderwerpen op een overzichtelijke manier gepresenteerd. Daarbij wordt onder andere gebruikgemaakt van de ervaringen en inzichten die de afgelopen jaren zijn opgedaan, respectievelijk verworven bij het opzetten en uitvoeren van projecten op het gebied van werkplekleren bij de Hogeschool Rotterdam
didactische werkvormen --- Didactics --- didactiek --- werkplekleren --- Werkplekleren --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Duaal onderwijs --- Stages --- Onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs --- Leren --- Reflectie --- Zelfsturing --- 472.7 --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation du personnel Opleiding van het personeel --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Beroepsopleiding --- Stage --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Taalonderwijs --- Reflectie (onderdeel leerproces)
Choose an application
Afgelopen decennia is er heel wat geïnvesteerd in het leren van volwassenen. Toch is Vlaanderen nog steeds geen samenleving waarin leren voor alle volwassenen een evidentie is. Vanuit de overtuiging dat vooruitgang mogelijk en noodzakelijk is, organiseerde de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) een strategische verkenning over het stimuleren van het leren van volwassenen. Daarmee wil de Vlor het debat voeden over hoe het leren van volwassenen in de komende tien jaar nog krachtiger dan voorheen kan gestimuleerd worden
volwassenonderwijs --- KHCA --- werkplekleren --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- Levenslang leren --- Academic collection --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- volwassenenonderwijs --- Werkplekleren --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- volwassenenvorming --- 489 --- levenslang leren --- 374.7 --- volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijs --- volwassenen --- leren --- Volwasseneneducatie --- Vlaanderen --- Onderwijsbeleid --- Volwassenen --- Nederland --- Kust --- Emigratie --- Volwassene
Choose an application
Er zal iets moeten veranderen waardoor leraren beter in staat zijn om te gaan met verschillen tussen leerlingen en adequaat kunnen reageren op gedragsproblemen. Het tot nu toe gehanteerde adviseren en begeleiden is klaarblijkelijk niet langer toereikend. Het gaat niet om het aanreiken van theoretische tools achteraf, maar om praktisch gereedschap dat direct kan worden toegepast. Co-teaching, waarbij een collega of deskundige als evenwaardige partner met de leraar in de klas werkt, versterkt de leraar in de klas in het vinden van praktische oplossingen. Het vergroot de handelingsvaardigheid van de leraar en voorziet deze van krachtig en doeltreffend gereedschap. Het vergroot de kennis en vaardigheden en verbetert attitudes van de leraar en rust daarmee de leraar aantoonbaar beter toe voor de onderwijsuitdagingen van vandaag en morgen.
450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Communicatie --- Lerarenopleiding --- Samenwerking --- Teamontwikkeling --- Werkplekleren --- 454.22 --- Lesgeven --- coaching --- lerarenopleiding --- werkplekleren --- Team-teaching --- Zorgverbreding --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijsstijlen --- Co-teaching --- Lerarenbegeleiding --- Passend onderwijs --- adaptief onderwijs --- onderwijsbegeleiding --- werkplekken --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Geïntegreerd onderwijs --- samenwerking. --- Samenwerking. --- Leraren --- Nederland. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- samenwerkend leren --- 454.23 --- lerarenopleidingen --- didactiek --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Vanuit een ernstige bekommernis omtrent de nadelige gevolgen van de kloof tussen theorie en praktijk, tussen onderwijs en werkvelden op basis van good practices, is het leerzorgcentrum ontwikkeld als geïntegreerd concept voor zorginnovatie en onderwijsinnovatie. Met een doorgedreven samenwerking tussen docenten en studenten enerzijds en zorgverleners en managers van zorgvoorzieningen anderzijds, wordt een omgeving gecreëerd waar duurzaam leren voor studenten en zorgverleners mogelijk wordt. De implementatie van een leerzorgcentrum heeft zijn kostprijs. Zowel voor de zorgvoorziening als voor de opleiding betekent dit dat geïnvesteerd wordt in extra inzet van personeel. Zo is de lector verpleegkunde parttime verbonden aan de zorgeenheid als leerzorgspecialist; dit is een personeelsinzet boven de reguliere bezetting. Deze extra investering is te verantwoorden gezien de winst die op de diverse terreinen wordt gemaakt, zowel voor de stage van de student als voor de kwaliteit van zorg op de zorgeenheid.Ook op vlak van recruitment voor de zorgvoorziening en voor de clinical credibility van de betrokken lectoren valt er winst te boeken. Een belangrijke hefboom voor verdere implementatie is het kunnen aantonen van de return on investment. Deze return wordt ook beschreven in dit boek.
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- zorgsector --- klinisch onderwijs --- werkplekleren --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Nursing schools --- Health facilities --- leerzorgcentrum --- leerzorgcentrum - LZC --- stage --- clinical credibility --- PXL-Healthcare 2018 --- verpleegkundige opleiding --- zorgverlener --- Leerzorgcentrum --- Verpleegkundige opleidingen --- Didactische werkvormen --- Zorgsector --- Klinisch onderwijs --- Werkplekleren --- Vroedkundige opleidingen --- Verpleegkundige opleiding --- Didactische werkvorm --- Zorg- en welzijnssector --- Vroedkunde --- Opleiding --- opleidingen
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|