Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by

Multi
Tussen opleiding en beroepspraktijk : het potentieel van boundary crossing
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789023253761 9789023253754 9023253760 9023253752 Year: 2016 Publisher: Assen Koninklijke van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek voor mbo- en hbo-docenten en studenten aan masteropleidingen.


Book
Ontwikkeling door werkplekleren : een handreiking voor leraren
Authors: ---
ISBN: 9789006955200 Year: 2009 Publisher: Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktijkervaring opdoen is nog altijd onontbeerlijk om het onderwijzen onder de knie te krijgen. Het nieuwe werkplekleren neemt dit serieus en prikkelt studenten, begeleidende leerkrachten en docenten om echt alles uit de stage te halen wat erin zit. Niet zo gek dus dat deze manier van leren steeds meer aandacht krijgt. (Bron: www.thiememeulenhoff.eu)


Book
Toekomstige leerkrachten (opleiden) in de school.
Author:
ISBN: 9789013050677 Year: 2007 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Opleiden in de school' kan betrekking hebben op alle soorten (toekomstige) medewerkers in alle soorten onderwijs. Dit boek richt zich daarbinnen specifiek op de opleiding van toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs. 'Opleiden' staat hierbij tussen haakjes omdat in de loop van het boek zal blijken dat toekomstige leerkrachten vaak meer doen in de school dan dat zij alleen een opleiding volgen. Toekomstige leerkrachten in de school kunnen van meerwaarde zijn, ook voor de school zelf.Het boek is bedoeld om (bovenschools) schoolleiders informatie en duidelijkheid te geven over (de mogelijkheden rond) 'Opleiden in de school'. Het boek biedt een helder overzicht waarbij achtergronden en praktische toepasbaarheid hand in hand gaan. Een grote hoeveelheid literatuur, documenten en website-informatie is samengebracht en gecombineerd met input uit het onderwijsveld. Bij de totstandkoming van dit boek is uitdrukkelijk contact gezocht met verschillende scholen en PABO's.


Book
Leren onderwijzen in een werkplekleeromgeving : een meervoudige casestudy naar kenmerken van krachtige werkplekleeromgevingen voor aanstaande leraren basisonderwijs : een wetenschappelijke proeve op het gebied van de Sociale Wetenschappen
Authors: ---
ISBN: 9789090221076 Year: 2007 Publisher: Helmond Kempellectoraat Hogeschool de Kempel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Van leertheorie naar onderwijspraktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789001754334 Year: 2021 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van leertheorie naar onderwijspraktijk vertaalt leerpsychologische inzichten en onderzoeksresultaten naar bruikbare leerprincipes voor het basis- en voortgezet onderwijs. Een must voor iedere (toekomstige) leerkracht! In 'Van leertheorie naar onderwijspraktijk' worden vragen beantwoord als: ‘Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aan- of afleren?’ en ‘Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?’ Naast de belangrijkste leertheorieën, schenkt het boek aandacht aan de rol van het geheugen tijdens het leerproces en aan probleemoplossend handelen. Met de aandacht voor concepten als competentieleren en werkplekleren sluit het boek goed aan op scholen en regionale opleidingscentra die deze concepten vaak als uitgangspunt nemen voor de vormgeving van hun onderwijs.Deze zevende editie van Van leertheorie naar onderwijspraktijk is geactualiseerd op basis van nieuwe inzichten op het vlak van leertheorie en recente ontwikkelingen binnen de onderwijspraktijk. Deze nieuwe inzichten, ontwikkelingen en nieuwe verwijzingen zorgen ervoor dat het boek past bij de hedendaagse visie op onderwijs. Zo is er in deze nieuwe editie ruime aandacht voor digitale leermiddelen en het gebruik van internet als inspiratiebron.


Book
Canon van leren en ontwikkelen : 50 concepten en hun grondleggers
Authors: --- ---
ISBN: 9789462764071 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Canon van leren & ontwikkelen is hét basiswerk voor praktijkmensen zoals trainers, opleiders en adviseurs die zich bezighouden met leren en ontwikkelen in en om organisaties. Voor iedereen die iets van de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept.Deze volledig herziene editie bevat 50 gezichtsbepalende theorieën rond leren en ontwikkelen. Van Aangeleerd optimisme tot Werkleren. Het e-book bevat nog eens 25 extra concepten ? van Afgunst tot Zone van de naaste ontwikkeling. Op de bij de Canon behorende website worden alle 75 concepten (uit boek en e-book) toegelicht.50 concepten en hun grondleggersAan het boek werkten ruim vijftig auteurs mee, stuk voor stuk mensen uit wetenschap en praktijk. Het resultaat: vijftig toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers. De auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder poespas over, maar delen ook hun persoonlijke fascinatie, ervaring en kritische reflecties. De bijdragen zijn gebundeld door een redactie, bestaande uit Manon Ruijters, Rika Schut en Robert-Jan Simons.Met de Canon van leren & ontwikkelen hopen de auteurs hun liefde voor het vak over te dragen en jouw nieuwsgierigheid te wekken. Om leren en ontwikkelen in en om organisaties te stimuleren.https://www.bua.nl/product/100-9650_Canon-van-leren-ontwikkelen#omschrijving


Book
De kracht van werkplekleren
Authors: ---
ISBN: 9789059315860 Year: 2010 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over werkplekleren in het algemeen en over de factoren die werkplekleren beïnvloeden is veel bekend, maar de kennis hierover wordt vaak gefragmenteerd verspreid. In dit werk worden niet alleen recente inzichten bijeengebracht, maar het boek biedt ook handreikingen voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van projecten werkplekleren. Centraal staan de opgedane inzichten in de activiteiten die worden uitgevoerd op het terrein van werkplekleren. Eerst wordt ingegaan op de achtergrond van werkplekleren: opvattingen, visies en configuraties. Vervolgens komen het ontwerp en de ontwikkeling van werkplekleren aan de orde. Daarna is er aandacht voor vormen van publieke private samenwerking bij het opzetten en uitvoeren van werkplekleren, en voor de ervaringen bij het opzetten en uitvoeren van samenwerkings projecten tussen kennisinstellingen en arbeidsorganisaties. Tot slot biedt het boek inzicht in de veranderende rollen en taken van docenten, mentoren en werkbegeleiders die bij werkplekleren betrokken zijn.In dit boek worden de hiervoor genoemde onderwerpen op een overzichtelijke manier gepresenteerd. Daarbij wordt onder andere gebruikgemaakt van de ervaringen en inzichten die de afgelopen jaren zijn opgedaan, respectievelijk verworven bij het opzetten en uitvoeren van projecten op het gebied van werkplekleren bij de Hogeschool Rotterdam


Book
Blijven leren : de toekomst! Volwassenen stimuleren om te leren : een strategische verkenning
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789033496073 9033496070 Year: 2014 Publisher: Brussel Leuven Vlaamse Onderwijsraad Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Afgelopen decennia is er heel wat geïnvesteerd in het leren van volwassenen. Toch is Vlaanderen nog steeds geen samenleving waarin leren voor alle volwassenen een evidentie is. Vanuit de overtuiging dat vooruitgang mogelijk en noodzakelijk is, organiseerde de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) een strategische verkenning over het stimuleren van het leren van volwassenen. Daarmee wil de Vlor het debat voeden over hoe het leren van volwassenen in de komende tien jaar nog krachtiger dan voorheen kan gestimuleerd worden


Book
Co-teaching : krachtig gereedschap bij de begeleiding van leraren.
Author:
ISBN: 9789077671634 Year: 2012 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er zal iets moeten veranderen waardoor leraren beter in staat zijn om te gaan met verschillen tussen leerlingen en adequaat kunnen reageren op gedragsproblemen. Het tot nu toe gehanteerde adviseren en begeleiden is klaarblijkelijk niet langer toereikend. Het gaat niet om het aanreiken van theoretische tools achteraf, maar om praktisch gereedschap dat direct kan worden toegepast. Co-teaching, waarbij een collega of deskundige als evenwaardige partner met de leraar in de klas werkt, versterkt de leraar in de klas in het vinden van praktische oplossingen. Het vergroot de handelingsvaardigheid van de leraar en voorziet deze van krachtig en doeltreffend gereedschap. Het vergroot de kennis en vaardigheden en verbetert attitudes van de leraar en rust daarmee de leraar aantoonbaar beter toe voor de onderwijsuitdagingen van vandaag en morgen.


Book
Investeren in een leerzorgcentrum : tien goede redenen
Authors: --- ---
ISBN: 9789044135077 Year: 2017 Volume: 5 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit een ernstige bekommernis omtrent de nadelige gevolgen van de kloof tussen theorie en praktijk, tussen onderwijs en werkvelden op basis van good practices, is het leerzorgcentrum ontwikkeld als geïntegreerd concept voor zorginnovatie en onderwijsinnovatie. Met een doorgedreven samenwerking tussen docenten en studenten enerzijds en zorgverleners en managers van zorgvoorzieningen anderzijds, wordt een omgeving gecreëerd waar duurzaam leren voor studenten en zorgverleners mogelijk wordt. De implementatie van een leerzorgcentrum heeft zijn kostprijs. Zowel voor de zorgvoorziening als voor de opleiding betekent dit dat geïnvesteerd wordt in extra inzet van personeel. Zo is de lector verpleegkunde parttime verbonden aan de zorgeenheid als leerzorgspecialist; dit is een personeelsinzet boven de reguliere bezetting. Deze extra investering is te verantwoorden gezien de winst die op de diverse terreinen wordt gemaakt, zowel voor de stage van de student als voor de kwaliteit van zorg op de zorgeenheid.Ook op vlak van recruitment voor de zorgvoorziening en voor de clinical credibility van de betrokken lectoren valt er winst te boeken. Een belangrijke hefboom voor verdere implementatie is het kunnen aantonen van de return on investment. Deze return wordt ook beschreven in dit boek.

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by